De ce nu există și varianta rom. la Wheeler Dealers

scris de | vineri, 10 august 2012, 21:15 | 13 comentarii

Pe subiectul televiziunii şi a aberaţiilor difuzate am scris de nenumărate ori. O simplă căutare pe blog după tagul tv ar fi de ajuns pentru a vă convinge. Asta ca o introducere. În fine.

Astăzi, din lipsă de ocupaţie şi conexiune la internet (pentru a mia oară probabil) m-am aşezat în faţa ecranului căutând ceva interesant de urmărit. Nu de alta, dar de citit nu aveam chef, iar vremea nu-mi prea permitea să fac o tură cu bicicleta. Acum nu ştiu dacă v-am mai spus-o, însă la tv nu mă uit decât dacă e meci, baschet, ciclism sau dacă sunt anunţat de prieteni ca se difuzează ceva ce merită urmărit. Şi nu pentru că urăsc în vreun fel o astfel de modalitate de informare, ci doar pentru că, înafară de cele enumerate adineauri, n-ai la ce te uita.

Nici Discovery nu e prea interesant dacă nu eşti pasionat de construcţii, vapoare, cum se fabrică sau Top Gear. Însă, culmea e că în ciuda celor spuse, chiar pe Discovery am ajuns să mă uit. Se difuza un episod din Wheeler Dealers; trebuie să ştiţi emisiunea dacă vă pasă cât de cât de autovehiculele fabricate înainte de 2000. Pe scurt, indivizii ăia doi (afaceristul şi mecanicul) cumpără în fiecare episod câte o maşină veche via ziarele de profil, o recondiţionează, iar la final o vând în speranţa că vor obţine un profit cât de mic. Nu că şi-ar baza ei veniturile pe profitul venit din vânzări sau din nepăsarea schimbării unei jante ruginite. Aşa, de plictiseală, chiar e interesant să vezi cum se recondiţionează un Lexus LS400 sau un Karmann Ghia, de exemplu.

Problema apare însă, atunci când se termină unul dintre episoadele din Wheeler Dealers, iar tu mai vrei şi mai vrei (cazul meu). Cel mai urât e ca la noi nici idee de asemenea producţie…

În schimb, o ardem veseli cu Cireaşa de pe tort şi Nuntă cu surprize.

Există 13 comentarii publicate la acest articol:

  1. Vladimir

    Pai e simptom de tara saraca. Firmele care cumpara spatiul de reclama la televiziunile romanesti sunt firme ce vizeaza un segment de piata cu putere de cumparare mica si in general needucat. Cu alte cuvinte e inutil sau aproape inutil ca o firma ca Lexus sau Apple sa-si faca reclama in Romania. O face, dar strict ca sa devina „vizibila”. Asadar, majoritatea firmelor care cumpara spatiul de reclama sunt interesate sa vanda segmentului sarac al populatiei (lucruri ieftine) si vor cere televiziunilor sa ofere emisiuni care sa atraga genul asta de public. Fiindca astia cumpara sau pot fi convinsi sa cumpere produsele. Gen detergent. Pasta de dinti. Sapun. Suc ieftin. Coca-Cola. Vopsea nemteasca. Sigur ca anumite posturi incearca sa atraga un segment mai select (mai ales cand intra pe piata) si ca atare incearca sa convinga firme ce vad produse mai scumpe/de lux sa-si cumpere spatiu de reclama. Atunci, cam pentru un an ai emisiuni bune care sa atraga tipi ca tine si ca mine. Dar cand companiile vad ca nu merita investitia si se opresc sa mai cumpere spatiu de reclama, se repede Unilever sau P&G si sa te tii..nah…reclame la detergent. Publicul care inca nu s-a hotarat ce detergent cumpara nu se uita la Wheelers Dealers cu la Cireasa de pe tort. Asadar vanzatorii de detergenti vor cere emiusiuni ca asta, menite sa le aduca cumparatori. Si tooot asa..

    1. Ciprian blogger

      La un momentdat, cu toate ca ar putea parea o mare prostie, mi-am pus in crederea in OTV. Au avut un inceput bun, emisiuni acceptabile, palpitante, cu subiecte abordate relativ noi. Dupa vreun an s-au dat si ei pe difuzat balarii si i-am parasit.

      Daca e sa mai dau ochii-n tv, o so fac doar pe Discovery; poate, poate mai prind un Top Gear sau Wheeler Dealers. Sau una dintre emisiunile dedicate colectionarilor de arta si obiecte vechi. Sa-ti mai spun si-o culme? Tata e pasionat de Cireasa de pe tort.

  2. adelinailiescu

    Mai lasa-ne, omule cu rable de masini.Noi vrem sa vedem ce mai e nou la saptamana modei la Paris, ce pantofi a mai produs Mihai Albu, ce tatuaje are Zavoranca, ce suvite zburlite are Prodanca si cum se mai injura lumea buna.Si la noi nu reconditionezi nimic, duci la programul rabla, iti iei voucherul si…gata!

    1. Ciprian blogger

      Bine ca mi-ai amintit de programul Rabla. Chiar vroiam sa scriu despre el.
      Te-ai gandit vreodata cate masini pentru colectionari ajung sa fie ridicate de macarale si aruncate in gura concasoarelor? Mare pacat. Dar nah, noi suntem creati doar pentru lucruri noi, ce sa-i faci.

  3. cristina

    ”tabu” e pe nat geo.mie imi place…vezi acolo de la trafic de organe,mancarea cea mai ”dubioasa”de pe planeta,relatii inter umane,dependente…e altceva…

    1. Ciprian blogger

      Scuze, citeam. Acum am vazut comentariul.
      Banuiesc ca s-a terminat la fix …

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!