Vechile mașini ale orașului #1

scris de | duminică, 1 iulie 2012, 23:50 | 15 comentarii

Despre cum am devenit eu un mic colecţionar de orice este vechi şi poartă o poveste, acum mulţi ani, am scris aici în detaliu. Pe scurt, pasiunea am moştenit-o de la tata, care, în tinereţile sale, făcea ceea ce fac şi eu acum: colecţiona orice! Citiţi, însă, totul în acel articol. Acum aş dori să vorbim puţin despre un subiect ceva mai timid abordat pe blog.

Vatra Dornei este un oraş atât de mic încât toată lumea cunoaşte pe toată lumea. Se ştie ce face vecinul de la trei, unde a fost plecată tanti de vindea covrigi în piaţă sau ce maşină şi-a mai luat locatarul de peste drum! Nu spun că este un lucru rău, însă, câteodată, câte unuia i se mai urăşte situaţia aceasta. Până şi eu îmi doresc, în unele zile, să fiu doar un necunoscut pe care nu-l recunoste nimeni. Să pot face orice fără să fiu vorbit pe la spate sau luat drept un alt fraier ce încearcă să facă ceva! Cu toate astea, oraşul e bun, oricât de rău ar fi.

Ultima frază o putem asocia şi următoarelor două imagini, înlocuind oraşul cu subiectul fotografiat:

lada-1

lada-2

Vorbim aici despre o Lada 1200 Sedan, model fabricat între anii 1970 şi 1984, în patru uşi, având o putere de doar 61 CP. Viteza maximă poate ajunge la 135 km/h, cu un consum de 11 litri la suta de kilometri în oraş şi 7,5 litri la sută în afara oraşului. Dacă e să ne legăm puţin şi de motor, putem menţiona un număr de patru cilindri cu câte două supape pe fiecare. În acele vremuri, maşina funcţiona cu combustibil de tip A-92. Mai multe informaţii tehnice puteţi citi aici şi aici.

Dacă e să o luăm, însă, pe plan pur vizual, putem spune că vehiculul arată chiar bine! Nu ştiu câte de greu sau uşor se conduce, însă din câte am putut observa la o scurtă privire aruncată asupra interiorului, nu pare prea complicat. Cu siguranţă, vehiculul îşi poate găsi locul într-o colecţie automobilistică de excepţie. Însă are nevoie de câteva reparaţii. Acum îmi pare rău de faptul că nu am reuşit să-i fac mai multe fotografii. Nu ştiu şi nici nu am vreo bănuială cui aparţine maşina, însă acea persoană merită felicitări pentru că a păstrat o asemenea jucărie. Cu toate că e posibil să fie vreun bucureştean amator de frumos!

Există 15 comentarii publicate la acest articol:

    1. Ciprian Pardău blogger

      Raul, uite acolo ar trebui romanii sa mearga la ridicat masini! Vii cu un Lamborghini; te-ai scos!

  1. Corina

    E-adevarat ca o masina din alta epoca are mai mult farmec decat un bolid cu multi cai putere si multe zerouri in cont (un stil mai banal decat stilul retro) .
    Dar exagerezi; Lada a fost un model de serie, ieftina si populara, cu multe milioane de unitati vandute. Importata oficial, cred ca livrarea ei se astepta mai putin decat la sfanta Dacie. Nu mi se pare o masina spectaculoasa si cu nimic mai presus de o Dacie de prin anii ’70.
    In ultimii 3 ani am vazut abandonata pe o straduta centrala un Maserati de prin anii ’60 – ’70, si o urmaresc cum se degradeaza; e aproape un harb si ma intreb daca masina aia isi merita indiferenta. Dat fiind ca nici casa in fata careia locuieste nu o duce prea bine, ma intreb ce destine ascund amandoua.

    1. Ciprian Pardău blogger

      Are numar de Bucuresti; cu siguranta este folosita! Plus ca, dupa cum ziceai si tu, arata chiar bine intretinuta!

      Faza cu orasul in care toata lumea cunoaste pe toata lumea trece; pana la urma n-am ce-i face! Nu ma mut acum! :)

  2. Daniel

    Asta nu e nimic pe langa Fiatul 1800 care poate fi vazut pe strada Schitului, Vw Beetle visiniu cu geamuri fumurii sau Citroenul 2 CV al unui profesor din Dorna Candreni… Din pacate, la noi in oras nu sunt multi pasionati de masinile retro..

    1. Ciprian Pardău blogger

      Acel Fiat 1800 il am fotografiat; Citroenul 2 CV, de culoare alba, am apucat doar sa il vad, iar de Beetle nu stiu nimic. Ma poti ajuta cu cateva fotografii?

      PS: Ce parere ai despre masina abandonata din curtea Cladirii de vis-a-vis de pompieri, Casa Vladimir, de caramida?

    2. Daniel

      Broscuta visinie n-am mai vazut-o de mult timp, din auzite stiam ca proprietarul locuieste pe barnarel. Vis-a-vis de pompieri, in curtea in care spui tu am vazut un Wartburg 353 abandonat… Sunt deja rare, dar au motoare in 2 timpi din cate stiu eu, care nu sunt asa de fiabile. Am poze doar cu Fiatul 1800, una chiar de azi

    3. Ciprian Pardău blogger

      Fotografia cu Fiatul 1800 mi-ar fi utila! Daca vei putea sa imi trimiti pe mail si informatii ce crezi ca merita mentionate in articol despre vehicul ar fi perfect! Sa imi lasi si un nume complet pentru a te mentiona in articol!

      PS: Oricand vezi un vehicul ceva mai rar prin oras, fa-i o fotografie si anunta-ma! Putem face ceva frumos! :)

  3. Pingback: Vechile mașini ale orașului – #4

  4. Pingback: Vechile maşini ale oraşului (6)

  5. Pingback: Vechile maşini ale oraşului (7)

  6. Pingback: Vechile maşini ale oraşului (8)

  7. Pingback: Vechile maşini ale oraşului (9)

  8. Pingback: Vechile mașini ale orașului #3 | Ciprian Pardău

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!