Vechile maşini ale oraşului #8

scris de | marți, 11 iunie 2013, 23:37 | 3 comentarii

Articole anterioare: episodul 1, episodul 2, episodul 3, episodul 4, episodul 5, episodul 6, episodul 7.

Înainte de a trece la maşinile în cauză, ţin să menţionez că următorul episod, episodul al 9-lea, va fi ceva cu totul şi cu totul deosebit. O să prezint în jur de 10 sau 12 vehicule vechi, toate găsite în aceeaşi locaţie, majoritatea dintre ele fiind date dispărute de pe drumurile patriei. Adică o să fie un fel de episod aniversar, dedicat cititorilor fideli, cu vechime, în special. Staţi cu ochii pe serie.

Până atunci însă, să vedem cu ce maşinuţe vă pot încânta seara:

1. IFA W 50

Imagine1748

Imagine1747

Găsită de Corina, acum 3 ani, în curtea Campingului Autoturist din Vatra Dornei, una dintre cititoarele vechi ale blogului, căreia nu pot decât să îi mulţumesc pentru faptul că mi-a trimis imaginile. IFA este un brand auto nemţesc, iar modelul pe care îl vedeţi s-a fabricat începând cu anul 1964. Ca să înţelegeţi popularitatea modelului, fac o comparaţie simplă: în primul an au fost fabricate 5.775 bucăţi, iar în al doilea au fost fabricate 29.004 bucăţi. Între 1965 şi 1990 au fost fabricate 571.831 bucăţi (!).

În anii 2000, W 50 era un model pe care îl vedeai des pe drumurile patriei, însă care a dispărut imediat ce s-a găsit un înlocuitor superior. Am fost zilele acestea în zonă cu gândul că aş mai putea da peste camion, dar nici o şansă. De când cu Programul Rabla, cineva a primit un voucher valoros pentru ea.

2. Tatra 815

ARENA

ARENA

Am găsit-o în curtea unui fost sediu de fabrică, undeva pe str. Bistriţei, ascunsă după ziduri de mult uitate de suflarea umană. Primul 815 a ieşit pe poarta fabricii în anul 1983, iar de atunci, totul avea să se schimbe pentru Tatra.

815 a devenit unul dintre modelele de renume ale firmei cehe, ajungând să devină până şi multicampioană în cadrul celor mai mari curse de rally din lume. În anul 2013, e rareori întâlnit pe drumurile noastre, însă la vremea lui, făcea legea în centrul şi estul Europei, dar şi în întreaga Americă. Ruşii, de exemplu, foloseau modelul 815 (cisternă) pentru companiile petroliere.

Există 3 comentarii publicate la acest articol:

  1. Andrei

    O informatie : Regnaforul are o masina de stins incendii superba , in foarte buna stare. Adica si functioneaza. Autospeciala este tinuta in garaj. Daca ai vreo pila la dl. Mircea Rusu ai putea s-o fotografiezi.
    Este de fabricatie romaneasca si are cel putin 50 de ani.

  2. Pingback: Rabla | Cronicariu

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!