Vechile mașini ale orașului #4

scris de | joi, 27 septembrie 2012, 23:51 | 10 comentarii

Şi iată că am ajuns şi la cel de-al patrulea articol dedicat seriei „Vechile maşini ale oraşului”. Aici aveţi şi episodul 1, episodul 2 şi episodul 3. Tot am aşteptat, cred că mai mult de o săptămână, ziua în care să vă pot anunţa entuziasmul meu. Contrar celor spune în primul episod al seriei, se pare că Vatra Dornei nu este doar un oraş încărcat de istorie, ci şi un municipiu în care-şi duc veacul, plin de veselie sau încărcat de tristeţe, o mulţime de rable automobilistice. Şi-o spun pe bună dreptate.

Întorcându-ne, însă, la entuziasmul adineauri amintit, aş dori să vă împărtăşesc următoarea veste. Acum două săptămâni, în timp ce mă plimbam pe străzile oraşului, în căutare de rable încă nedescoperite, am fost abordat de unul dintre cititorii blogului meu. Cu care, de altfel, am mai purtat nenumărate discuţii. Îmi spusese că observase de ceva vreme faptul că am început să scriu şi despre maşini şi că ar vrea să îmi ofere un pont prea puţin cunoscut de către locuitorii oraşului. Adusese în discuţie faptul că în locul în care mă trimite voi avea ocazia să dau peste camionete rare, modele ce se găsesc într-un număr foarte restrâns în România, şi peste alte câteva rable care ar merita prezentate public.

Având încredere în ponturile sale, am acceptat să vizitez locul de care-mi vorbise. Aşa am reuşit să dau peste următoarele frumuseţi.

Gaz 69A – nu sunt sigur că acesta este exact modelul automobilului pe care-l vedeţi în imaginea de mai jos, însă din comparaţiile pe care am reuşit să le fac cu ajutorul câtorva fotografii vechi, înclin spre modelul acesta. Din ce îmi spusese proprietarul, şi dacă mai ţin bine minte (nu de alta, dar explicaţiile la peste 20 de vehicule nu sunt chiar uşor de ţinut minte), maşina a fost adusă din Republica Moldova cu două zile înainte de a o încadra, personal, într-o fotografie.

Picture-027

De menţionat faptul că roţile fuseseră date jos cu câteva ore înainte de a ajunge în zonă şi că al doilea rând de faruri este doar o improvizaţie a vechiului proprietar. Iar ca să înţelegeţi mai bine despre ce este vorba, am aranjat și mica comparaţie vizuală.

Audi 200 C2 – nu ştiu de ce, dar niciodată nu am fost atras de modelele de Audi. Nu pentru că sunt ca o copie a celorlalte mărci nemţeşti, ci poate doar pentru că, din punctul meu de vedere, nu au deloc personalitate. Poate doar câteva dintre modelele vechi; cele din timpurile în care nu vedeai aceleaşi forme ale caroseriei şi la un VW şi la un Audi. Sau aceleaşi caracteristici ale motorului. Sau aceleaşi norme de confort şi combinaţii de culori pentru interior. Tocmai din aceste motive nu prea ştiu multe despre 200 C2-ul din fotografia de mai jos, însă nu-mi sunt total necunoscute unele detalii.

Picture-016

Audi 200 C2, dacă mai ţin eu bine minte, se fabrica undeva între anii 1975 şi 1981, în Germania, Africa de Sud şi Nigeria. Oarecum contrar aspectului, modelul era unul dedicat familiilor. Avea o versiune specială, în cinci uşi, dar şi altele, precum cea în două uşi şi cea în patru. Şi, să ştiţi, faptul că cele mai multe modele se ansamblau în Nigeria nu era ceva întâmplător. De acolo, o mulţime plecau către Australia, unde 200 C2-ul ajunsese să fie cunoscut ca Audi 5E. Oricum, dacă vă interesează în mod express modelul, puteţi citi despre el pe Wikipedia. Aveţi aici linkul.

Toate bune!

Există 10 comentarii publicate la acest articol:

  1. Liviu Ghita

    Pe alte meleaguri sunt „firme” specializate in colectarea acestor piese si reconditionarea lor, fiind vandute ulterior la preturi care iti taie respiratia. Dar acolo sunt colectionari profilati pe acest segment.
    Continuati, macar asa sa le mai vedem.

    1. Ciprian blogger

      Cica e de vanzare, din cele spuse de proprietar. In starea in care e, nu cred ca o sa te coste prea mult.

    2. ex-silentio

      Probabil că nu o să coste prea mult, însă cheltuielile pentru reparare & înmatriculare cred că sunt destul de ridicate. Eu abia-mi întrețin Dacia … :)

    3. Ciprian blogger

      Gandeste-te ca omul care are GAZ-ul ala, mai are inca vreo 20 de vehicule vechi. Si acel Audi 200 e tot al lui.

    1. Ciprian blogger

      Uita-te doar la asemanarile dintre Audi din articol si E24 de care vorbesti tu. Mai ales partea frontala.

      Oricat de nemti ar fi germanii, tot mai faine erau caroseriile gandite inainte de ’80. Si pe buna dreptate! Daca vedeai o masina de la etajul 10 si spuneai ca e BMW, cam asa era! La fel si in cazul unui Audi sau VW.

  2. Pingback: 7 maşini vechi - XXI « simply bucharest: the hungry mole

  3. Pingback: Vechile maşini ale oraşului #8 | Ciprian Pardău

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!