Ultimul episod din seria asta de articole l-am publicat în urmă cu șase sau șapte luni, undeva prin mai 2022, iar de atunci am renunțat să mai fac publice statisticile blogului, în special pentru că s-au făcut o mulțime de schimbări la conținut, care au afectat negativ traficul.
Însă în ultima perioadă schimbările tot mai dese de conținut din ultimele luni și-au făcut efectul, iar traficul a fost, de această dată, afectat pozitiv, ca să spun așa. Nu au mai fost publicate foarte multe articole noi, după cum s-a putut și observa, însă s-a muncit foarte mult la editarea materialelor vechi, acțiune care a readus vizitatorii pe blog.
Cu ajutorul Monster Insights Analytics, un plugin care nu face decât să preia informațiile din Google Analytics și să le afișeze în panoul de bord din WordPress, am aruncat o privire peste statisticile din ultimele 30 de zile, pe care aș dori să le detaliez puțin în cele ce urmează.
Așa arată graficul pentru vizualizările unice de pagini de pe blog între 18 decembrie 2022 și 16 ianuarie 2023. Recordul de trafic a fost atins pe 13 ianuarie, cu 875 de afișări în cele 24 de ore. În această lună un total de 2.393 de vizitatori unici au ajuns pe blog (o creștere de 1153% față de perioada anterioară) care au dus la 7.724 de afișări (o creștere de 2159%).
Tot din Monster Insights observ că durata medie a vizitelor pe blog este de 4 minute și 55 de secunde (o creștere de 214%), iar rata de respingere a ajuns la 46,59%. Cei mai mulți vizitatori unici au venit din România (1.905), Republica Moldova (176) și Germania (91).
Din totalul de trafic ajuns pe blog în ultimele 30 de zile, un procent de 13% au revenit cu noi vizite, în timp ce traficul de pe mobil a ajuns la 94%, comparativ cu 5% pentru desktop.
Toate materialele din această serie de articole se găsesc aici.
Decembrie este, din câte știu, o lună bună. Nici ianuarie nu se prezintă prost deocamdată.