Undeva prin anul 2010 am început să fotografiez fel și fel de mașini vechi pe care le găseam pe străzile orașelor prin care ajungeam să trec și pe care le-am păstrat într-o arhivă personală. Trecând timpul, arhiva s-a transformat într-o colecție de peste 200 de automobile clasice descoperite pe străzi și despre care am mereu plăcerea să vorbesc. Toate articolele din această serie se găsesc aici.
Iar acum cred că este vremea să scot fiecare fotografie din arhivă și să le public sub forma unei serii de articole în care o să vorbesc câte puțin despre fiecare model în parte. Astăzi vă prezint al treilea episod al seriei „Mașini vechi descoperite pe străzile orașului”, în care vorbesc despre trei autoturisme.
#1. Lada 1200 Combi
Începem cu o frumoasă Lada 1200 Combi, găsită pe o alee apropiată de Complexul Militar Haiducului. O doamnă de la parterul unui bloc din apropiere, văzându-mă că îi fac mai multe fotografii, mi-a spus că pot să o și iau de acolo pentru că este a nimănui de ani buni și că mai este folosită doar de boschetari.
Lada 1200 Combi a fost fabricată vreme de 15 ani, între anii 1971 și 1986. Mai este cunoscută și sub numele de 1200 ES Estate sau VAS-2102. Au ieșit aproximativ 660.000 de bucăți pe porțile fabricii, iar în Marea Britanie una se putea cumpăra la un preț de 979 de lire, echivalentul a 5.900 de lei.
#2. Fiat 500 Giardiniera
Continuăm cu un superb Fiat 500 Giardiniera descoperit undeva pe Bulevardul Ion Constantin Brătianu, în apropiere de Muzeul Municipiului București. L-am găsit parcat în curtea unui imobil de la stradă. Pare îngrijit și vopsit recent. Băieții de la Simply Bucharest spuneau că înainte să fie făcut alb era un gri.
Fiat 500 Giardiniera a fost fabricat vreme de 15 ani, între anii 1960 și 1975 și au fost făcute 327.000 de bucăți, însă cine mai știe câte mai există acum în lume. Interesant este că motorul se află sub podeaua portbagajului, fiind singura mașină de acest tip pe care am văzut-o cu ochii mei.
#3. Skoda 105 S
Mergem mai departe și descoperim o bătrână Skoda 105 S. Am găsit-o pe o străduță din apropiere de Colegiul Gheorghe Șincai din București. Nu este încă o cauză pierdută, dar nici prea bine nu pare că o duce dacă este lăsată în starea asta, cu o mulțime de urme de rugină pe lângă portiere și pe dedesubt. Trebuie să mărturisesc că este prima Skoda veche pe care am reușit să o fotografie până acum.
Skoda 105 s-a fabricat vreme de 14 ani, între anii 1976 și 1990, făcând parte dintr-o serie de trei modele destul de asemănătoare, celelalte două fiind denumite 120 și 125. În funcție de țările în care a fost vândut, modelul a purtat diferite nume, cele mai cunoscute fiind Estelle (UK) sau Target (Grecia).