Două idei de succes de monetizare a blogului

scris de | joi, 1 noiembrie 2012, 00:43 | 19 comentarii

Ştiţi că acum vreo două săptămâni bune aminteam aproape în fiecare articol de berea celor de la Staropramen? Normal că ştiţi. Majoritatea dintre voi aţi considerat-o a fi reclamă plătită, dar fără link pe cuvânt. Că de, berea nu se vinde pe internet. Am observat partea negativă şi am renunţat, cu toate că nu-mi luam nici un cent pentru asta. Asemănător, acum vreo opt luni de zile, scriam advertoriale pe cel puţin 35 de euro bucata. La fel, unora nu va plăcut pe motiv că ăla nu era conţinut relevant. Aşa că le-am mai rărit.

Acum circa o lună şi ceva de zile publicam pe blog, în partea de jos, într-o zonă în care nici măcar ochii mei de administrator nu ajungeau, trei linkuri plătite. Din fiecare scoteam cel puţin 20 de euro pe lună; adică un venit la fiecare 30 de zile de aproximativ 60 de euro. La fel ca şi în cazul berii şi al articolelor, aţi sărit cu comentarii negative, ba mai mult cineva a şi scris despre caz. Reacţiile care-au apărut ulterior m-au lăsat cam rece, da’ ce să-i fac? Internetul n-ar fi internet dacă n-ar avea şi specimene de genul.

Continuând. Ieri am primit o ofertă de a afişa un banner, plătit bine (nu zic suma, că vă ofticaţi), în partea de sus a blogului. Adică lângă logo. Am fost tentat să accept oferta pentru că din banii pe care i-aş fi putut câştiga în maxim patru luni de zile îmi puteam comanda temă premium, unicată, la una dintre cele mai de succes companii de webdesign din online-ul românesc. Dar după puţin timp am fost nevoit să le resping oferta.

Deja mă gândeam la reacţiile pe care le-aş fi primit dacă mutam bara de pagini undeva mai jos, iar în locul lor puneam un banner mare plătit lunar. N-am mai vrut şi asta că deja ajungeam să fiu numit pişcotar şi nu dădea bine. În fine! Ideea e că unora dintre voi nu vă place faptul că omul care se află în spatele blogului să câştige şi bani pentru că scrie mult, zilnic şi oferă porţia de text necesar consumării unei cafeluţe dimineaţa.

Dacă, să spunem, aş fi unul dintre bloggerii care ar trăi doar din ceea ce câştigă prin scris, aş cam muri de foame. Serios acum, încep să rămân fără opţiuni. Iar domeniul şi găzduirea nu prea se plătesc singure! Dar na, de ce la cei 16 ani ai mei să pot câştiga o sumă de bani modestă, dar frumuşică, din ceea ce fac zilnic. „Cum adică, să scoată nişte euro doar pentru că eu îl citesc pe gratis?”

Cei plictisiţi pot începe să citească de aici.
Ce vroiam eu să subliniez în toate cele aproape 500 de cuvinte scrise în introducere e că bloggerul ar trebui să fie lăsat să poată să trăiască de pe urma muncii sale zilnice. Fără presiuni asupra sa.

Din punctul acesta de vedere, văzând că a rămas practic fără nici o soluţie de monetizare, Zoso a început să îşi vândă articolele pe 3 euro lunar. Suma e chiar mică dacă e să ne luăm după faptul că are unul dintre cele mai citite bloguri româneşti; iar la cei 200-şi-ceva de abonaţi (plătitori) pe care-i are, îşi cam scoate leafa. Câteva materiale venite în susţinerea ideii sale puteţi citi aici: art. 1, art. 2, art. 3, art. 4. Click pe ele.

Arhi se pare că a ajuns şi el cam în aceeaşi situaţie, asemeni colegului său de breaslă. Cu toate că scoate sume superbe din afiliere, iată că astăzi a venit şi cu un plan nou de monetizare a blogului. Ce a făcut? A scos linkurile din numele tuturor comentatorilor săi şi i-a pus să plătească pentru a-şi obţine acest drept. Mult mai multe detalii dă chiar el aici şi aici.

Nu prea ştiu cum s-o zic şi pe asta, dar tare mă tem că vor mai exista, în viitorul apropiat, şi alte bloguri româneşti cunoscute care îşi vor realiza propriul plan de monetizare. Lucru deloc rău având în vedere pretenţiile cititorilor din ziua de azi.

Iar ca un ps, prevăd un număr de cel puţin 400 de oameni care vor alege să plătească ideea lui Arhi. Asta pentru început!

Există 19 comentarii publicate la acest articol:

    1. Ciprian blogger

      Adevarat. Dar trebuie sa iau cont si de parerea cititorilor si vizitatorilor zilnici, ca daca ei dispar, pot incarca un siteul cu zeci de bannere, articole si linkuri afiliate. Da’ castig…

  1. ex-silentio

    Chiar mă miram de ce nu mai apar linkurile la Arhi :) Eu nu am nimic cu ideea de a scoate bani din blog, de a scrie advertoriale, atâta vreme cât nu sunt agresive și nu ocupă 90 % din conținutul blogului. Știu câțiva care au început să facă așa (să scrie doar advertoriale, și atât), și pe care am încetat să-i mai citesc.
    Recunosc că și pe mine m-a deranjat linkul ăla, dar asta nu m-a împiedicat să te citesc mai departe.:)
    Cât despre berea aia … eu n-am auzit de ea. Prefer Tuborg :D

    1. Ciprian blogger

      In primul rand, trebuie sa cadem de acord ca Staropramen e o bere increfuckingdabila, da!?? :))
      In al doilea rand, referitor la acel link, se pare ca au fost o gramada de oameni care au fost revoltati ca am linkul acolo, doar ca ei mi-au si spus asta. Pe un tot… violent. Si-am renuntat.

      Acum banii pe care ii castig din blog nu sar de 60 de euro lunar. Facuti din articolele platite. Si pentru ca niciodata nu mi-a placut sa scriu un articol doar ca sa fie scris, uite ultimul advertorial pe care l-am publicat: http://pardau.ro/vreau-ebook-reader/

      Articol placut, simplu, la obiect. Nu deranjeaza cititorul cu minciuni de genul „asta-i cel mai bun, asta are toata piata la picioare, etc.”, este la locul lui si ofera si cateva informatii utile.

  2. Alecs

    Este fix problema ta cum îţi monetizezi blogul, nu ar trebui să te interseze ce zic ceilalţi. Daca tu recomanzi un produs fiindcă îţi place, o recomanzi să o încerce şi alţii, nu e advertorial.

  3. Claudiu

    Hai sa te invat o chestie:
    Cine te citeste zilnic o sa te citeasca indiferent daca ai sau nu bannere pe blog. N-ar trebui sa te intereseze chestiile astea. Iar aia care carcotesc cu privire la reclamele afisate de tine, o fac pentru ca-i deranjeaza castigul, nu reclama in sine.
    Atata timp cat lasi textul articolului ne-obturat si nu invadezi vizitatorii cu mesaje pop-up enevante, n-ar trebui sa dai nici o explicatie.

  4. Constantin

    Ciprian eu cred ca gresesti. Cei care intra aici vin sa-ti citeasca articolele si eventual daca au ceva de spus sa lase un comentariu. Comunitatea din jurul blogului tau nu este sau nu ar trebui sa fie deranjata de faptul ca tu ai un banner, scrii un advertorial pe luna sau tii niste linkuri in footer.
    Daca pierzi 2-3 carcotasi sa nu-ti faci probleme. Atunci cand ai continut interesant pe blog cu siguranta vei castiga altii :)

    1. Ciprian blogger

      Constantin, ce pot sa spun! Imi place sa ii multumesc pe toti. Am tratat cu cateva persoane, iar in cateva zile vor reaparea linkurile platite. Doar ca, cel mai probabil, le voi pozitiona intr-o alta ordine si intr-un alt loc.

      Vedem ce o iesi!

    1. Ciprian blogger

      Ceea ce a facut Arhi poti face si tu peste vreo 7 ani, din pacate! El are in jur de 9.000 de unici pe zi. Iti dai seama ca ii merge, dar asa cu blogurile noastre de 500 unici pe zi, nu prea sunt sanse!

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!