Trei experimente sociale făcute în Statele Unite ale Americii și unul din România care îmi plac atât prin idei, cât și prin concluziile la care se ajunge. Unele sunt ceva mai vechi, iar altele sunt recente, însă toate ne arată realitatea din afara ecranelor.
Homeless vs. Businessman
Este interesant de văzut câți americani îi ajută pe oamenii de afaceri căzuți la pământ și câți îi ajută persoanele fără adăpost.
Bărbatul cu Ferrari vs. bărbatul fără Ferrari
Este incredibil cât de ușor merg lucrurile atunci când deții o mașină de lux și arăți a om căruia nu îi pasă de câte taxe se impun de către guvern. Cea mai mișto fază este la minutul 01:02.
Atunci când adormi pe umărul străinilor în metrou
Era interesant dacă în partea a doua s-ar fi îmbrăcat ca un om de afaceri și ar fi încercat să doarmă pe umărul unor necunoscuți. Diferența ar fi fost destul de mare, cred.
Mesaje cu „La mulți ani” de la necunoscuți
Acesta este cel mai interesant dintre toate cele patru din acest articol. Nu sunt 100% sigur, dar cred că nu a mai făcut nimeni ceva de genul. Sau poate că nu am mai văzut genul acesta de videoclipuri. Unii îl cunosc pe Ariel și au răspuns la mesajul său postat pe Facebook, iar alții nu îl cunosc, dar au făcut același lucru. Peste 150 de mesaje într-o singură oră este ceva, iar eu nu pot fi altcumva decât bucuros că mă număr printre persoanele care au contribuit la experiment.
Aia cu Ferrari mi se pare destul de interesant ca să vezi cum reacționează oamenii la lucrurile de valoare. Fata aia cu prietenul de mână și tot s-a urcat.
Cel din România este bestial, de încercat! La primul este nasol pentru că îți este frică peste ceea ce dai când este vorba de o persoană fără adăpost. Poate fi beat, drogat și asta poate duce la nesiguranță.
Are dreptate Rivi. Cel puțin la noi în România un boschetar are 99% șanse să fie drogat. Și atunci te bagi degeaba și oricum o faci pe riscul tău.