Diferenţa între învăţământul românesc şi cel englezesc

scris de | marți, 18 decembrie 2012, 23:54 | 16 comentarii

Că avem un învăţământ prost gândit se ştie. Că avem profesori care n-au treabă cu predatul se ştie. Că notele sunt puse în faţa cunoştinţelor se ştie. Dar oare se cunosc şi metodele prin care s-ar putea schimba toate astea?

Nu trebuie schimbate legile, nu este nevoie de ordine oficiale. Doar puţină muncă la mentalitate şi ceva activitate în înţelegerea mecanismului de învăţare străin şi atât!

Să luăm ca exemplu învăţământul englezesc. Iar ca să mă fac înţeles trebuie să mă folosesc de un bun prieten plecat la universitate în Anglia. Cu acte false. Nu pentru că aşa a vrut el, ci pentru că a fost nevoit. Părinţii lui au fost plecaţi la muncă pe meleagurile acelea şi, sincer să fiu, n-au făcut tocmai lucruri legale. Iar de teama de a nu fi asociat cu părinţii săi urmăriţi penal, şi-a făcut acte false ca să poată învăţa acolo.

Iar ca buni prieteni ce suntem, ţinem legătura. Prin skype sau email, că restul de metode sunt cam costisitoare şi nu-s fonduri. Nici la mine, nici la el. Ori de câte ori discutăm, îl întreb cum e şcoala acolo, care e diferenţa faţă de a noastră. Mereu îmi spune aceleaşi două lucruri, pe care vreau să le împărtăşesc şi cu voi, ca să facem o diferenţă considerabilă:

– după ce profesorul îşi termină de predat lecţia, îi pune pe copii să considere că tot ce le-a spus este greşit şi să verifice informaţiile. Astfel le dezvoltă pasiunea faţă de învăţat şi gradul de pricepere al predării.

– atunci când sunt ascultaţi sau când dau o lucrare scrisă, dacă nu îşi prezintă propriile opinii, nu trec. Pentru că profesorii nu vor să ştie ce au debitat ei orele anterioare, ci ceea ce a reuşit elevul să priceapă şi ce opinii şi-a format vis-a-vis de subiect.

Pe când la noi ne stresăm cu încheierea mediilor şi lipsa dotărilor…

Există 16 comentarii publicate la acest articol:

    1. Intuneric

      Si chiar si-asa ar fi bine. Ar insemna ca exista niste prioritati, o ordine… Dar nici astea nu sunt.

  1. Ando

    Din pacate, mare parte din cei care predau in invatamantul romanesc au ramas „anchilozati” in vechile tipare, care nu mai tin pasul cu realitatile vietii. Din cate aud pe la colegii de serviciu, care au copii la scoala, se practica aceleasi metode invechite de memorare/redare, fara nici o tentativa de a dirija/provoca elevii spre cautare/investigare/gandir,e deci spre abordarea personalizata a diverselor subiecte abordate la ore.

    Cum ziceai mai sus: „dacă nu îşi prezintă propriile opinii, nu trec”.

    Sau ma uit la universitati: scot in continuare generatii de absolventi pe meserii, care n-au legatura cu realitatea economica. Rezultatul: zilele trecute am primit un newsletter in care se spunea ca pe site-ul ejobs.ro au aplicat aproape 14.000 de persoane pentru un post de… casier!

    Hai, ca am gasit si link-ul: http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/exclusiv-jobul-pentru-care-au-aplicat-aproape-14000-de-romani-175660.html

    ***Acum, la Bucuresti,a inceput sa ninga. Dar la voi?

    1. Ciprian blogger

      Ando, mi-am permis sa aranjez in pagina cele spuse de tine; ca sa fie mai usor de citit si pentru cei ce parcurg rubrica de comentarii.

      Pe la mine nu mai ninge de aproape 24h, insa avem zapada destula. Partiile sunt cam goale, semn ca orasul e pe duca, insa atmosfera e frumoasa. In preajma Craciunului ma astept sa numar cam zece sau 15 turisti veniti in oras. Tare m-as bucura sa am dreptate!

      Zici ca 14000 de persoane pentru un post de casier?? Pai nu ti se pare normal? Ca mie da! Daca in liceu bem si fumam, la facultate o dam pe treburi +18, iar apoi frecam menta… mi se pare cam normal sa se intample astfel de lucruri. Ca deh, la ce-i buna scoala…

  2. Yamasha

    Lucrul asta mi l-a spus si mie o amica ce face facultatea acolo. In plus, mi-a zis ca dau saptamanal cate-o lucrare in care sunt testati teoretic, dar si practic…foarte, foarte multa practica…fata de ceea ce este la noi.
    Sigur, in unele facultati la noi se mai face cate ceva, dar… in mare parte dintre ele…mai nimic!

    1. Ciprian blogger

      Daca nu se mai face in facultati practica, ce sa mai spunem de licee? Parerea mea este ca altfel ar merge invatamantul de la noi daca notele s-ar pune de la inceput. Copiii ar fi mai linistiti, ar scapa de stresul rezultatelor si ar invata mai usor!

  3. DANAP.RO

    La noi multi profesori sufera de suficienta (bine, si alte deficiente). Iar faptul ca se identifica cu simboluri traditionale precum „dascalul neamului”, „farul calauzitor”, etc. nu cred ca le prieste.

    1. Ciprian blogger

      Crezi ca le pasa? Atat timp cat isi iau banul, iar elevii vin la orele lor, totul merge perfect. Nu conteaza daca aia mici ies mai idioti decat au intrat.

  4. Patrik

    Ciprian, greşeşti român-englezesc nu există, ci român-toată lumea.
    În românia învăţământu’ este foarte dezvoltat, şi ne chinuie pe toţi. Am un amic în Suedia cu care vorbesc prin skype (iar anual de 2-3 ori vine aici) şi mi-a arâtat tema la mate (să-l ajut). Pot spune că una ca asta am făcut acum 3-4 ani.

    La fel cu o amică în Slovacia şi Italia. Am observat că doar românii sunt astfel de proşti, şi copii sunt chinuiţi.
    La ce zilnic stau la şcoală 7 ore? Pentru ce, pentru religie, muzică, istorie, geografie? Pentru ce, dacă eu în viitor mă voi axa pe mate-info… LOL!

    1. Shtrumphu

      Trebuie sa recunosti ca nota 10 la Religie nu are pret, e ca-n reclama cu Mastercard :)) Cati dintre voi ati invatat ceva pentru a lua 10 la Religie? Nu mi se pare corect, daca esti ateu si pui intrebari care deranjeaza iti inchide gura preotul cu un 4..

  5. Prava Nicolae

    Sistemul englezesc de invatamant este fiabil dar totusi daca stam sa ne uitam si la rezultatele eleviilor romani vom observa ca avem ceva rezultate,deci sistemul nostru nu este chiar asa de depasit si demodat.

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!