Despre efectul de turmă şi trenurile Vatra Dornei – Bucureşti şi retur

scris de | vineri, 24 mai 2013, 21:20 | 7 comentarii

Ca urmare a celor întâmplate în ultimele trei zile, povestite aici, am fost nevoit să călătoresc cu trenul pentru a folosi noaptea pentru transport şi ziua pentru tot ce a fost de făcut la locul de faţă, şi nu în orice condiţii, ci cu două trenuri IR, cu un total de puţin peste 11 ore de călătorie şi cu o curăţenie înfricoşătoare în ambele vagoane în care am stat (unul salon, celălalt compartimentat, ambele de clasa a doua). N-am avut parte de pasageri fără bun simţ, de mirosuri neplăcute sau de mizerie pe sub scaune.

Singurele probleme cu care nu am reuşit să mă împac au fost căldura oprită şi lămpile nefuncţionale din compartimentul în care am avut norocul de a primi loc. Am întrebat controlorul de ce nu merge lumina şi căldura, dar a declarat cu o oarecare indiferenţă că nu ştie. Peste câteva ore însă, când a trecut şi supra-controlul la verificat bilete, respectivul supra-controlor a observat că era cam frig în compartiment şi a dat drumul la căldură de la panoul din capătul vagonului. După vreun sfert de oră, după ce a plecat supra-naşul, controlorul din clasa de jos a trecut iar pe la panou şi a închis căldura. Şi iar se făcu frig…

A, şi nu înţeleg de ce se spune că n-avem trenuri sau reţea feroviară bune. De la Suceava până la Bucureşti, trenul nu coboară sub 80-100 km/h, dar parcă-i mai uşor să adoptăm efectul de turmă şi să nu încercăm să înţelegem că în zona de munte trenul n-are cum să meargă cu mai mult de 50-60 km/h şi că situaţia se schimbă în zona de câmpie.

Există 7 comentarii publicate la acest articol:

  1. m88

    Și ca să fiu mai explicit, iată câteva date. Pe distanța Suceava – Adjud (203 km), trenul face 172 de minute, deci o viteză medie comercială de 70 km/h. Pe distanța Adjud – Ploiești Sud (185 km), trenul face 197 de minute, deci o viteză medie comercială de 56 km/h! Buba este între Adjud și Focșani, unde sunt foarte multe restricții (poduri și podețe cu revizia expirată, puncte extrem de periculoase) când trenul are o viteză medie comercială de nici 50 km/h. În timp ce între Dolhasca și Adjud depășește o viteză medie comercială de 80 km/h (trenul mergând constant cu 110-120 km/h).

    1. Ciprian blogger

      Merci pentru detalii. Totuşi, dacă problema este doar între Adjud şi Focşani, de ce e aşa greu să se facă reviziile respective şi să se înlocuiască ceea ce trebuie înlocuit? Nu-i ca şi cum ar trebui să facă asta pe toţi cei 500 km de la V. Dornei la Bucureşti.

  2. m88

    Îmi permiți o veste bună? Floreni – Dornișoara a fost preluată de SC FULGER TRANSPORT RAPID INTERURBAN DE CĂLĂTORI SRL. :) Deci trenuri noi pe ruta ta!

    1. Ciprian blogger

      Superb! Acum nu-mi mai trebuie decât o cameră de filmat nouă. Dar până atunci trebuie să-mi repar telefonul şi un obiectiv la aparatul foto. Dar vestea e grozavă! Presimt o călătorie cu vechiul grup cândva!

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!