Brașov, locul secund în topul preferințelor mele

scris de | vineri, 20 iulie 2012, 23:41 | 5 comentarii

Acum două zile, Braşovul nici măcar nu se găsea în top zece al preferinţelor mele! Pe atunci, Bucureştiul ocupa locul al doilea, însă de când am reuşit să vizitez oraşul de sub Tâmpa pentru a doua oară în acest an, lucrurile au luat o întorsătură mică. Sincer să fiu cu voi, nu există prea multe motive pentru care am început să iubesc Braşovul atât de mult. Însă să o luăm cu începutul, vă rog.

Am plecat către braşoveni, din Vatra Dornei, pe 19 iulie; noaptea. Am ales să merg cu (trenul) IR 1837, apoi să schimb cu IR 407-2 în Beclean pe Someş doar pentru că doream un plus de confort, dar şi pentru că aveam posibilitatea să ajung dimineaţa la destinaţie! Până la urmă, lejeritatea de care ai parte în tren nu o să se găsească niciodată în autocare! Cel puţin, nu în viitorul apropiat! În mare parte, cât am mers cu trenul am dormit, aşa că nu am ce să comentez despre peisajele ce înconjurau drumul de fier de-a lungul parcurgerii lui! Confortul nu a fost rău deloc; am dormit chiar bine, iar rucsacul şi geanta foto nu au fost furate! În plus, trenul nu a avut decât un minut întârziere, aşa că încă zâmbesc!

Repejor, imediat după ora nouă dimineaţă şi proaspăt coborât din vagon, m-am întâlnit cu Dragoş! Un mai vechi prieten fotograf, cititor fidel al prezentului blog, însă niciodată şi comentator. Cică i-a făcut plăcere să mă revadă, aşa că m-a cazat la el în apartament. Pentru patru ore! Nu de alta, dar mai mult nu am putut dormi! Doar am mers să văd oraşul, nu să privesc tavanul de deasupra ochilor mei! Aşa că m-am schimbat de haine, am tras repede un tricou curat şi o pereche de pantaloni scurţi pe mine şi am ieşit în oraş! Aparatul foto la gât, iar geanta sa (cu obiective şi accesorii) la spate. Că doar nu puteau lipsi (vorba unui alt prieten ce m-a însoţit prin Braşov).

Vremea a fost frumoasă, Piaţa Sfatului a fost plină, iar aparatul foto folosit la capacitate maximă! Însă de când m-am apucat de fotografie, mai mult decât peisajele, macro-urile şi panning-urile, mi-a plăcut fotografia de stradă! Are acel ceva care dă farmec imaginilor, aşa că am îndrăgit acest stil de fotografie de ani buni. Tocmai asta am şi prestat noi trei prin oraş! În rest, ne-am făcut timp să şedem şi la o Timişoreana la terasă la „Cerbul carpatin”. Aşa se numea localul, nu altceva!

Lăsând arta la o parte, am vizitat Turnul lemnarului şi Turnul vânătorului! Am aruncat câteva priviri şi peste săpăturile din curtea Bisericii Negre, însă lucrurile astea nu se spun. Referitor la cele două turnuri amintite; vroiam de mult timp să le vizitez. Ţin minte că prima oară când am ajuns în Braşov, acum vreo patru luni mai exact, le-am ratat la mustaţă, în favoarea Primei şcoli româneşti. Cuvinte multe nu sunt de spus despre cele două obiective turistice; într-un turn se pot vedea sculpturi în lemn (superbe de altfel), iar în celălalt tot felul de lucruri vânătoreşti! Asta nu înseamnă, însă, că nu merită, pe deplin, să le vizitaţi!

PS: Cât am stat la terasă la o bere, mi s-a părut că l-am văzut pe Zoso. Nu ştiu dacă maestru’ se afla atunci prin oraş sau nu, însă dacă l-am confundat, îl rog să mă scuze.
PS: Fotografiile le public într-un articol următor.

Există 5 comentarii publicate la acest articol:

1. Ciprian

Pe unde ai fost?
      Crede-ma, muntii sunt promovati, insa serviciile lasa de dorit…

Ce părere ai despre acest articol?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.