Sfaturi pentru cicliştii de şosea #1

scris de | miercuri, 10 iulie 2013, 11:47 | 6 comentarii

Cine mă citeşte frecvent, a observat că n-am mai dat cu cerneală pe foaia asta virtuală de câteva zile bune; motivul nu ţine deloc de lene sau ceva asemănător. E vorba, mai mult, de o pasiune ce şade însemnată chiar în capul blogului, ciclismul. Am făcut în ultima săptămână la kilometri, de seara când ajungeam acasă, nu-mi mai verificam nici emailul. Însă, nu pot spune că a fost o activitate care să nu aibă urmări pe partea de blogging. Aşadar, acestea fiind spuse, astăzi inaugurăm o nouă serie de articole, numită simplu, sfaturi pentru cicliştii de şosea.

  1. dacă ai de parcurs o tură lungă şi ţi-ai luat consumabile cu tine, gen ciocolată, batoane energizante, glucoză etc, e bine să le consumi cu 20 sau 30 minute înainte de căţărări. O să te ajute să pedalezi ceva mai uşor şi vei avea mai multă energie şi pentru coborâre sau pentru drum drept.
  2. pe coborâre, e bine să îţi ţii genunchii lipiţi de cadru şi pieptul cât mai aproape de coarne. O să ai o formă mai aerodinamică şi o stabilitate mai bună.
  3. taximetriştii o să îţi ofere prioritate când o să ia 90% elevi bacalaureatul; e bine să fii atent când vrei să depăşeşti un taxi sau când îl ai în spatele tău.
  4. există şi maşini cu numere străine cărora nu le pasă de siguranţa ta în trafic. Ştiu, nemţii, austriecii, ungurii şi francezii nu te claxonează şi nici nu depăşesc la 5 cm de tine, dar există mulţi cred că au scăpat de fenomenul ciclişti din ţara lor şi nu mai acordă aceeaşi atenţie în România.
  5. dacă faci o oprire în vârful unei căţărări, o să îţi dai peste cap rutina din timpul urcării, chiar dacă ai impresia că pauza te ajută să îţi revii. E bine să opreşti atunci când ai parcurs şi coborârea sau măcar o parte din ea.

Astea sunt doar aşa, de încălzire. Stai pe aproape pentru partea a doua.

Există 6 comentarii publicate la acest articol:

  1. Mr.S

    Punctul 1 e gresit .NICIODATA nu se mananca pe catarare , mananci cu 30 de minute sau chiar mai mult inainte de catarare , acum depinde de gelurile sau batoanele folosite si in cat timp sunt absorbite de organism , cele mai rapide geluri , adica cele ce se folosesc la probele de TT se absorb in 10-15 minute si asta in functie de organism. Se mananca doar pe plat si pe coborarile lente , trage o privire la o cursa din circuitul profesionist de ciclism sa vezi ca zonele de realimentare sunt pe plat si niciodata in ”buza” catararii sau pe catarare. Cum poti manca cand trebuie sa dezvolti o putere de peste 300 w pe o catarare ? Nu ai timp sa respiri , d-apai sa mananci.Bineinteles ca daca urci in lehamite(12-15 km/h si sub 300 w) poti manca lejer.Eu cel putin pe catararile ceva mai serioase din zona ( Mestecanis , Cheile Bicazului , Carlibaba , Pietrele Doamnei dinspre Pojorata , serpentinele de la Cacica , din Sv :)) le urc cu 39x 23 sau 25 , rareori urc pe pinionul de 28 incercand sa tin viteza undeva la 18 – 22 km/h in functie de dificultatea catararii si forma sportiva . Tu ce rapoarte folosesti?Cati km ai adunat pana cum? Eu din martie pana azi:D am aproape 5900 km .

    1. Ciprian blogger

      Am corectat la punctul 1.
      Pe Mestecăniş urc cu 39×23, iar pe Măgură urc cu 39×14 pe căţărarea mare. Cum ai spus şi tu, depinde de profilul căţărării. Eu de la jumătatea lui mai şi până acum, cu o pauză de 15 zile în luna iunie, am adunat 1152 km. Duminică plănuiesc să fac 160 km, din Vatra Dornei până în Bistriţa şi înapoi.

  2. Mr.S

    Frumos , esti intr-o zona ideala pt ciclism , peisaje superbe si drumuri ok. La cati mai multi kilometrii in siguranta. .Eu ca sa prind o catarare ceva mai serioasa trebuie sa pedalez ceva si in general spre Dorna ca in cealalta parte e plat sau cu delusoare. Astept articolul 2 cu sfaturi pentru ciclistii de sosea.

    1. Ciprian blogger

      Urmează duminică, cel mai probabil, după ce fac tura de 160 km până la Bistriţa şi înapoi. Dacă treci vreodată pe la Vatra Dornei cu bicicleta, anunţă-mă şi poate ieşim la o plimbare scurtă.

  3. Pingback: Sfaturi pentru cicliştii de şosea #2

Ce părere ai despre acest articol?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.