Probleme cu LG Optimus L9: se închide din senin, sistemul UI s-a oprit și security error

scris de | vineri, 2 decembrie 2016, 08:00 | 4 comentarii

A trecut aproape o săptămână de când LG-ul meu (un Optimus L9) a încetat să mai funcționeze în mod normal. Aveam de ceva timp probleme cu spațiul liber pe el, însă de fiecare dată foloseam o aplicație pentru a mai șterge din memoria cache și din spațiul de pe disc, tocmai pentru ca sistemul să se desfășoare corespunzător.

Pe lângă asta, eram de fiecare dată atent să nu păstrez prea multe fotografii în memoria internă care să ocupe spațiul degeaba, muzica o mutam pe cardul SD, iar aplicațiile instalate pe telefon se rezumau la Facebook + Chat, WhatsApp, Chrome, Instagram și QuizUp.

Primul semn că nu era a bună: descărcarea completă

Primul lucru care mi-a dat de gândit a fost descărcarea completă în timp ce mă întorceam de la muncă. Am ajuns acasă, l-am pus la încărcat, a urcat până undeva la 80%, l-am luat de la încărcat și am dat să-l folosesc ca de obicei. La nici o oră după, s-a întâmplat un lucru asemănător. S-a închis brusc în timp ce scriam un mail. Dau să-l deschid și nimic. Îl pun la încărcat, se deschide și surpriză, 0% baterie.

Al doilea semn: eroarea „din păcate, sistemul UI s-a oprit”

După scenariul cu descărcarea bateriei, telefonul și-a revenit, iar câteva zile a funcționat fără probleme. După care s-a întâmplat inevitabilul și a apărut eroarea „din păcate, sistemul UI s-a oprit”. Singura variantă era să dau OK la mesajul afișat, iar telefonul își dădea restart. Această eroare indică faptul că există probleme cu user interface. Adică telefonul nu mai răspunde corespunzător la swipe pe ecran, navigare prin meniu, accesare aplicații și alte comenzi de acest gen.

O eventuală soluție ar fi golirea memoriei cache (care de cele mai multe ori conține doar fișiere inutile). Sau să mergi la Setări –> App Manager –> All –> Reset App Preferences. Eu le-am încercat pe amândouă și nu m-au ajutat cu nimic (poate la tine scenariul e un pic schimbat, iar ideilea astea ajută cu ceva), fapt care ne duce la partea a treia a aventurii.

Al treilea (și ultimul) semn: black screen + security error

La nici o zi după eroarea cu sistemul UI, telefonul a renunțat la luptă, s-a închis, iar de fiecare dacă când încercam să-l deschid îmi apărea ecranul negru, sigla LG și mesajul „Security Error”. Lucru care mi-a arătat că telefonul a fost o vreme bolnav, nu a primit nici un fel de tratament, a intrat în comă, iar acum a murit. Am încercat să-l pun la încărcat, să-i scot bateria, cardul, cartela, dar nimic.

Am dat un search pe google cu eroarea respectivă și am găsit mai multe soluții. Dintre toate, eu am ales-o pe cea cu instalarea unui versiuni mai recente de sistem. Dar nu m-a ajutat cu nimic. Pașii îi ai aici în caz că vrei să încerci. Poate ai mai mult noroc decât mine și te alegi cu un telefon funcțional.

lg_optimus_l9_security_error_fix

Acum sunt în dubii în legătură cu ce mai pot face cu el. Telefonul nu mai are garanție valabilă, cei de la Orange mi-au recomandat să-l trimit în service, în București n-am idee unde l-aș putea duce, iar toată aventura asta mă face să scot niște bani din buzunar și să iau un altul și să nu-mi mai bat capul inutil cu toată problema asta.

Există 4 comentarii publicate la acest articol:

    1. Ciprian Pardău blogger

      Eu, personal, nu am reușit. Mi-a spus cineva că pot să îl trimit în service la Depanero și îl rezolvă destul de ușor. Ar merita să încerc.

    2. Anonim

      Scrie pe google lg l9, intrii pe site-ul oficial lg. Cauti support, cauti downloads , si vezi ca ai firmware upgrade acolo prin usb. Au ei un tool dragut.

    3. Ciprian Pardău blogger

      Cred că e același lucru pe care am încercat să-l fac și eu, dar nu mi-a ieșit. E un link undeva în articol spre un site unde am găsit pașii e urmat. O să încerc și cu varianta ta și vedem ce iese.

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!