Românu` habar n-are ce-i ăla ciclism

scris de | joi, 21 iunie 2012, 19:39 | 7 comentarii

Atenţie, articol explicat pe larg!

Sau, cel puţin, o mare parte dintre ei! Însă o spun pe bune! Acum, şi normal, situaţia, argumentele şi contra-argumentele sunt discutabile de la caz la caz, însă aceasta nu înseamnă că subiectul nu este cu sâmbure de adevăr! Situaţia avusesem să o întâmpin încă de când am început să practic ciclismul în ţară, însă atunci am tăcut! Nu am spus nimic nici după şase luni de activitate, nici după un an, nici după doi! Trecuseră, deja, peste 700 de zile de când începusem să mă îndrăgostesc, maxim am spus, de acest sport, într-un fel, necunoscut românilor, iar eu continuam să nu comentez subiectul.

Pe atunci nu băgam la cap ce se întâmpla în jurul meu! Ceea ce avea influenţă asupra mea era doar pasiunea! La fel este şi în prezent, doar că acum am transformat totul, plus plăcerea, într-un joc mult mai serios. Ţin cont de antrenamente, hidratare, timpi de mers, viteză, trasee, urcări, coborâri, echipament, mâncare, stil de mers, cadenţă, etc., nu doar urc pe cursieră şi plec la drum! Ar fi absurd, cu toate că aşa a început totul!

Revenind însă la ceea ce doream să exprim prin titlu, ceea ce mi-a fost sortit să văd/aud aseară, în timpul unui antrenament de 26 km, a reuşit să îmi pună, pur şi simplu, capac! Bine, situaţii de genul am mai întâmpinat de-a lungul timpului, însă niciodată nu am dorit să transform totul dintr-o întâmplare, într-un eveniment negativist. În fiecare seară, indiferent de condiţiile meteo, când se împlineşte ora opt pe electronicul telefonului, plec la antrenament; de acasă şi până în oraş! 13 km dus, 13 întors; aşa se fac 26 km de pedalat pe seară! Pe săptămână se adună destui kilometri, iar aşa se vede şi antrenamentul. Faceţi şi voi calculul!

Primii 13 kilometri au decurs aşa cum îmi doresc întotdeauna! Nu tu probleme, nu tu trafic, nu tu şoferi idioţi, nu bariere, trenuri, ambuteiaje, etc. Ajunsesem în oraş chiar cu un minut mai repede decât de obicei! Problemele au început, însă, să apară la întoarcere! Cred că plecasem din oraş undeva în jurul orei 21:30, urmând, conform programului, să ajuns acasă pe la 21:55. Trecând peste faptul că fiecare barieră ce mi-a ieşit în cale era coborâtă şi că trebuia să stau câte 10 minute până, teoretic, să treacă trenul (teoretic, căci nu trecuse nici un tren la nici o barieră, ca la români), am fost nevoit să suport şi comentarii idioate din partea şoferilor:

Cazul 1:
– De ce mergi cu bicicleta şi de ce un asemenea costum?
– Mă antrenez la ciclism; costumul este special!
– Aha! Dar nu mai bine mergi tu şi bei o bere?
– …

Cazul 2:
Se întâmpla la a doua barieră prinsă! Puteam să nu opresc deloc, ci să depăşesc coloana de maşini şi să traversez pasajul, însă am ales să mă poziţionez în faţa primului vehicul şi să aştept. Până la urmă aşa este normal, legal, logic! După circa opt minute de aşteptare, maşinile din spatele meu, cele mici, tirurile aşteptau, începuseră să traverseze calea ferată, la risc! După vreo trei, patru vehicule, vine un altul din spate şi opreşte lângă mine. Deschide geamul şi mi se adresează:

– Da` tu de ce nu-i dai cu bicicleta?
– Normal este să aştept să treacă trenul, cu toate că au trecut vreo zece minute de când e coborâtă bariera!
– Tinere, dă-le dracului de legi!

Şi a plecat!

Morala: pentru ca românul să înţeleagă cu ce se mănâncă ciclismul, trebuie să îi explici că e vorba de două mingi de fotbal acţionate de pedale! Asta, însă, doar dacă o să priceapă cuvântul „acţionate”…

Există 7 comentarii publicate la acest articol:

  1. Corina

    Ar trebui sa se priceapa (si) la ciclism? Eu nu ma pricep la ciclism, nici nu vreau (functionez pe principiul lucrului mecanic minim) si nici nu mi-e rusine; si lista-i lunga.
    De fapt, nici nu trebuie ca fiecare sa se priceapa la tot; e absurd. Partea proasta nu e ca romanul nu se pricepe la un anume domeniu, ci ca da impresia ca se pricepe, vorbind pe un ton categoric despre el. Ca se informeaza din zbor si discuta ca un fin cunoscator, fara a fi.
    Problema pusa de tine e de fapt intoleranta romanului (si multe acte din istoria noastra o dovedesc); ca nu pricepe pasiunea cuiva pentru ceva, privindu-l cu aer superior („uite si la prostul asta!”). Un maturator sau sapator de santuri se mira ca un arheolog sta sa sape rabdator cautand oscioare si cioburi. Cariera lui de ragaitor de bere nu vede utilitatea muncii arheologului, pentru ca cunosterea nu intra in interesele lui cotidiene si nici nu-i influenteaza viata. Eu nu inteleg satisfactia alpinistului care pune steagul pe acoperisul lumii, cu riscul vietii; dar ii accept pasiunea.
    Incheierea e apoteotica (si reala, din pacate): „Tinere, dă-le dracului de legi!”

    1. Ciprian Pardău blogger

      Vorbeam despre ciclism la general! Elvetia are mii de ciclisti amatori, insa nici un concurs notabil pe aceeasi nisa. Cu toate astea, stie perfect ce e ala ciclism, ce face un rutier si cum trebuie sa il respecte si sa il lase sa circule regulamentar alaturi de masini.

      Romania are la fel de multi rutieri amatori, insa are si competitii deloc de trecut cu vederea! Insa nu multi inteleg pasiunea, nimeni nu o respecta, iar cel mai important, nimeni nu o dezvolta! Raman doar amatorii, ca si mine, ce se zbat pentru a reusi sa-si dupa setea mai departe!

      Ca si in blogging, de altfel!

  2. Andrei Avram

    Salve !

    1) ciclismul pe sosea cu trafic , in afara localitatii , este considerat de FOARTE , FOARTE multa vreme un act suicidar. Tu faci ciclism pe un drum national important.
    2 ) biciliştii spre deosebire de şoferi nu au trecut o pregătire specială pentru a se putea deplasa corect , fără a crea impedimente şi pericole pentru viaţă. DECI : NU au ce cauta in traficul unui DN.
    3 ) asemeni oricarui mijloc de deplasare pe un DN , dupa apusul soarelui un biciclist , carutas etc trebuie sa aiba lumini de pozitionare care sa fie perfect vizibile , conform legii circulatiei rutiere.
    4) regulile de circulatie pentru biciclisti sunt aceleasi cu cele valabile pentru conducatorii auto . STIAI ASTA ? Cunosti Codul Rutier ? Daca nu , esti un sinucigas !
    5) suferi de boala generalizarii : romanu habar nu are ….. Este o gresala care nu mai este iertata de multisor.
    6) un biciclist , ca orice vehicul rutier , trebuie sa aiba la bicicleta lui o inspectie tehnica legala , asemeni tuturor vehiculelor. Este o chestiune extrem de discutata , care se va legaliza in viitorul apropiat. Pana atunci biciclistii de pe DN sunt considerati potentiali donatori de organe.
    7) ai asupra ta CI cand te deplasezi cu bicicleta?

    MORALA :

    Invata-i pe altii dar lasa-te si tu la randul tau invatat !

    Ciao !

    1. Ciprian Pardău blogger

      Salutare, Andrei! :)

      1) Stiu foarte bine la ceea ce ma expun! O fac, deja, de doi ani de zile! Nu e chiar un act atat de suicidar, precum se crede!
      2) Ai dreptate; insa nu cred ca in categoria biciclisti, ar trebui bagati toti cei care merg pe bicicleta. Aici e vorba si despre pregatire! Spre exemplu, mie niciodata nu mi s-a reprosat faptul ca nu merg cum trebuie!

      3) Uite ca lumini reflectorizante nu am; cred ca imi voi comanda pentru haine! Pe cursiera nu prea am de gand sa pun astfel de materiale!

      4) Faptul ca regulile de circulatie sunt aceleasi pentru ambele categorii stiam. Cunosc regulile importante, insa recunosc, nu si pe cele mai delicate; sa le numim asa!

      5) Aici nu te pot contrazice. In loc de roman se poate pune, cu usurinta, sofer! :D

      6) Sincer, chiar tin la organele mele! Tocmai din acest motiv verific cursiera ori de cate ori plec la drum! Sincer sa fiu, si eu as fi de acord cu aceasta inspectie tehnica legala! Mi se pare o chestie necesare, care ar reusi sa mai calmeze accidentele.

      7) Iti prezint oricand vrei tu CI cand sunt la drum. Alaturi de telefon, este nelipsit! :) Regula asta o cunosc perfect! :)

      Imi place morala ta! Intotdeauna ma las invatat, bine, in mai toate cazurile. Insa, nu strica sa mai dau si cate un articol din acesta pe blog! Poate mai reusesc sa mai constientizez din persoanele ce ma citesc!

      Toate bune si multumesc pentru acest comentariu. Este deosebit! :)

  3. Movie Zone

    la mine ciclismul se rezuma la 2 kilometri zilnic pedalati dimineata, sper sa-mi fac timp de-o excursie pe bicicleta, erau vremuri cand faceam asta si-mi lipseste genul de miscare :D…pentru cei practica in adevaratul sens al cuvantului ciclismul tot respectul…iar cu fotbalu macar merge o bere, dupa, cu hoveri de batut mingea :))

    1. Ciprian Pardău blogger

      Eu practic ciclismul de mai bine de doi ani la cel mai serios mod posibil mie! Antrenament am in fiecare seara, chiar maine plec intr-o calatorie de 140 km.

  4. Pingback: Românul ştie ce e ăla ciclism

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!