Noutăţi la EuroBike 2013 #2

scris de | joi, 12 septembrie 2013, 21:22 | Tu ce părere ai? Hai să discutăm!

Am vorbit în primul articol despre noutăţile prezentate de BBB şi Cannondale la festivalul EuroBike din Germania, iar acum mergem mai departe. Trecem repede pe la standul celor de la Cube, aruncăm o privire la noua cursieră Focus Izalco şi la componentele BlackBurn şi râdem puţin de aspectul sumbru al căştilor Giro.

Cube Aerium 2014

Oamenii de la Cube au redesenat cadrul bicicletei de triatlon Aerium, pornind cu dorinţa de a lucra mai ales la aerodinamică. Astfel, cablurile au fost trase prin interiorul cadrului, iar acumulatorul schimbătoarelor electrice a fost ascuns. Versiunea de top va veni echipată cu Shimano Dura Ice Di2 şi va păstra schema de culori de la vechea versiune Cube Aerium.

cube_aerium_2014

Înafară de noua cursieră, Cube a mai prezentat un full suspension (Cube Stereo Super HPC SLT 29) cu cadru de carbon de aprox. 10 kg, gama Fritzz pentru enduro şi freeride, cu suspensii de 160 şi 180 mm şi un nou Cube AIM, cu frâne hidraulice pe disc sau în V şi roţi de 29 inch. Pe toate le puteţi vedea aici; eu nu am vorbit despre ele din cauza lipsei de experienţă. M-am dat o singură dată pe un full suspension în pauza unui concurs de downhill şi atunci m-am prins greu de unele chestii.

Focus Izalco Max 00

Cei de la Focus au pregătit o cursieră de top, de 5.4 kg şi cu cadru de 725 grame. Chiar dacă aspectul nu o arată, preţul va fi unul destul de piperat chiar şi pentru echipele de club datorită echipării deosebite; vorbim de un sistem de transmisie Sram Red cu 11 pinioane şi 2 foi care va scoate din buzunarul cumpărătorului 9.000 euro. Ca design, aduce puţin cu bătrâna mea Olmo, pentru cine cunoaşte.

focus_izalco_max_0_0_2014

Înafară de Izalco Max 00, cei de la Focus au mai prezentat o bicicletă de enduro dezvoltată de la zero şi echipată cu roţi de 27,5 inch (Focus SAM), un entry-level cu cadru de aluminiu şi transmisie 3×9 (Focus Black Forest 27.5), un cross country cu cadru de carbon (Focus Raven) şi biciclete echipate cu motoare electrice. Le puteţi vedea pe toate aici.

Blackburn: Trusă de scule pentru furcă, şa şi set nou de lumini

Cei de la Blackburn nu au creat un nou produs, ci mai mult l-au dezvoltat pe cel deja existent, special pentru sezonul 2014. Trusa de scule se numeşte Toolmanator 16, are inclusă o pompă fără manometru, 2 chei Torx de 25 şi 30, şurubelniţe, o presă de lanţ, mai multe imbusuri şi un levier pentru scoaterea anvelopei. Preţul nu a fost încă anunţat, însă presimt că nu va urca mai sus de 40 dolari; ca idee, Toolmanator 12 costă 25 dolari. Oamenii de la Bike Radar au realizat un review bun, dacă doriţi mai multe informaţii.

blackburn_schockpump

Pe lângă trusa de scule, Blackburn a mai lansat o şa de 425 grame şi un nou set de lumini botezat Mars. Noua şa se va numi Orogen, iar din câte au spus producătorii, va oferi un confort sporit. Lateralele se vor mişca pentru a îmbunătăţi pedalarea, iar spuma din interior se va mula pe posteriorul ciclistului; teoretic, ar trebui să ofere un timp de pedalare mai lung decât alte şei, înainte de a apărea durerea; o puteţi vedea aici.

Referitor la setul de lumini Blackburn Mars, autonomia se va învârti undeva pe la 50 ore şi va oferi posibilitatea de prindere şi de haine sau rucsac, cu ajutorul unei cleme.

lumini_blackburn_mars

Căştile Giro

Cei de la Giro au sosit la EuroBike 2013 cu trei noi modele de căşti: una pentru downhill, una pentru şosea şi una pentru traseele off-road. Despre casca pentru downhill nu vreau să vorbesc; nu mă pricep la categorie şi nu mă bag inutil.

Casca pentru şosea este un produs special oferit de oamenii de la Giro. Spuma din care este construită o face foarte uşoară, cele 19 fante aduc o ventilaţie bună, iar canalele superioare create de fante o fac şi aerodinamică. Preţul este puţin piperat pentru segmentul din care face parte, însă cei care se pricep câtuşi de puţin ştiu şi motivul. Să ai 19 fante la cască e un moft; e un lucru care contează foarte mult. Eu, spre exemplu, am o cască cu 9 fante, dar nu e suficient; nici măcar pe coborări nu îmi simt părul şi capul ventilat corect. Culoare poate părea sumbră, însă Giro promite 5 culori în sezonul 2014.

Cea de-a doua cască este o Giro Trinity, specială pentru traseele montane. Preţul este unul mult mai accesibil decât cel al căştii de şosea, de doar 50 euro. Asta nu înseamnă că nu este şi de calitate. Are 22 guri de ventilaţie, acoperă o mai mare parte a capului decât alte căşti şi este construită dintr-o spumă care absoarbe unda de şoc în cazul unei căzături.

giro_aspect_2014 giro_trinity_2014

Asta a fost tot pentru acest articol. Urmează un al treilea post în care este foarte probabil să povestim despre prima cursieră de serie electrificată din lume, Haibike Xduro Race, să aruncăm o privire scurtă peste noile cursiere Felt şi să ne minunăm de noii papuci Northwave.

Mulţumesc pentru fotografii oamenilor de la Free Rider.

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!