Un site de hipermarket ar trebui să ajute cumpărătorul, nu doar să satisfacă orgoliul companiei

scris de | marți, 5 februarie 2013, 23:06 | Tu ce părere ai? Hai să discutăm!

Ori de câte ori lansezi un proiect nou, dai drumul unei campanii sau desenezi un site, primul lucru pe care trebuie să pui accent este utilitatea. Dacă vrei să mergi mai departe şi să te alături din ce în ce mai mult de comunitatea căreia te adresezi, nu trebuie să faci altceva decât să te axezi pe cerinţele respectivului grup de persoane şi să încerci să le îndeplineşti cerinţele într-un mod cât mai interactiv şi calitativ.

De abia după ce ai făcut toate cele enumerate anterior, poţi începe să aduni păreri, felicitări şi reproşuri; opinii care, în cele mai multe dintre cazuri sosesc chiar şi neinvitate. Lucru bun, de altfel.

Referitor la apropierea de comunitatea căreia te adresezi şi care te face să îţi poţi continua activitatea, şi siteul cora.ro a dorit să lovească acolo unde-i doare pe oameni mai tare, şi anume în mândrie. De ce spun asta? Pentru că mândria este scânteia (sau factorul) care-l face pe om să îndrăgească un anumit brand. Cu cât apropierea de consumator este mai mare, cu atât creşte şi apropierea consumatorului de respectivul brand.

Acum, însă, dincolo de întrebarea Care credeţi că sunt avantajele existenţei unui site pentru un hipermarket? apare nelămurirea ce face referire la utilitatea şi funcţionalitatea noului design al siteului companiei. Pe marginea acestui subiect doresc să-mi dezvolt ideile în acest articol, dând ordonat plusurile şi minusurile argumentate legate de respectivul site.

În momentul de faţă, aşa se prezintă noul design al cora.ro.

Cum arata noul site al companiei Cora - cora.ro

Cum arata noul site al companiei Cora – cora.ro

Iar ca să nu stric feng-shui-ul acestui articol, doresc să încep cu părţile bune.

Plusuri:

  1. dorinţa de nou – fără îndoială, echipa care s-a ocupat de crearea noului design a dorit „să rupă” piaţa prin lansarea unui aspect cu totul şi cu totul nemaivăzut.
  2. apropierea de comunitate – se pare că şi Cora a ajuns la concluzia că internetul este mama şi tata a tot ceea ce înseamnă marketingul în zilele noastre.
  3. social media – prin definiţie, termenul de social media face referire la oameni, iar faptul că siteul cora.ro s-a gândit să persevereze asupra acestei idei nu poate reprezenta decât o bulină albă în studiul de caz.
  4. simplitatea – mă bucur nespus de mult de faptul că echipa care a desenat designul s-a bazat pe simplitate. O alegere curajoasă, aş putea spune, căci prin simplitate se poate descrie şi iadul şi raiul la un loc. Adică, să încerci să creezi ceva simplu, poate fi mai complicat decât s-ar părea.
  5. schema de culori – reprezintă cu adevărat o bulină albă; la fel de albă ca şi pagina de home a siteului cora.ro.
  6. navigarea fără scroll – un feature care s-ar putea să dea unele bătăi de cap celor mai recent cunoscuţi cu internetul, însă care îşi doreşte şi să facă experienţa navigării pe site mai interactivă.
  7. structura categoriei magazinul meu – dacă de pe pagina de home alegi să navighezi în categoria „Magazinul meu”, iar apoi să alegi fereastra care indică hipermarketul construit în oraşul în care locuieşti, vei avea posibilitatea de a accesa cu uşurinţă metodele de contact, orarul, dar şi de aflare a poziţiei exacte a magazinului pe harta oraşului.
  8. meniul cataloage – faptul că s-a dorit o oarecare asemănare între playerul ce prezintă cataloagele şi siteul issuu.com, nu face decât să mărească interactivitatea cu vizitatorul.
  9. existenţa unui forum cu utilizatori activi.

Minusuri:

  1. tema pentru mobil – faptul că tema dedicată telefoanelor mobile arată aşa (link către un print screen), reprezintă un mare minus, mai ales dacă avem în vedere şi anul în care ne aflăm, dar şi numărul smartphone-urilor.
  2. flash player – de ce să alegi această metodă când ştii că iPhone nu o suportă?
  3. conturile de facebook – poate că nu este o problemă atât de mare pe cât mi se pare mie, însă sunt curios câte dintre persoanele care apar pe prima pagină a siteului cora.ro, în partea stângă, şi-au dat acceptul de a le fi publicate fotografia de profil şi numele complet, ambele preluate de pe facebook.
  4. navigarea în categoria hiper oferte – este extrem de greu să vizualizezi un număr mare de promoţii; pur şi simplu mi se pare obositor să dai click pe săgeţile de navigare de fiecare dată când vrei să treci la următorul produs. Este ca şi cum ai vizualiza fotografii pe un blog, prin intermediul unui plugin de galerie foto.
  5. nu toată lumea le are cu internetul – este oarecum ciudat, însă aşa este. De exemplu, astăzi l-am pus pe tata să navigheze pe site şi să îmi spună cum i se pare experienţa avută. Răspunsul? „Siteul asta-i făcut doar pentru tineri; nimeni nu s-a gândit să-l facă simplu şi pentru cei care nu stau zilnic pe internet şi nu cunosc prea multe în domeniu?”
  6. butonul drag – tata chiar m-a întrebat la ce foloseşte. Din start, dacă el ar dori să cumpere ceva şi-ar intra pe cora.ro, nu ar putea vizualiza bara de instrumente care se ascunde sub spaţiul dedicat facebook.
  7. prea mult facebook – faptul că bara laterală din partea stângă ocupă mai mult de o treime din ecran nu este un avantaj.
  8. ceasul – dacă apeşi pe butonul drag pentru a transforma cele două rânduri facebook doar în unul, iar apoi apeşi butonul care îţi deschide bara completă de widgeturi, vei observa nu unul, nu două, ci trei ceasuri afişate. De ce ai face una ca asta atunci când toată lumea are afişată ora în windows?
  9. navigarea menţionată la numărul 8. Puţin complicată.

Concluzie:

Faptul că echipa care s-a ocupat de site şi, implicit, compania Cora, au dorit să vină cu ceva complet nou este de admirat şi de lăudat la modul cel mai serios. Însă flash player-ul şi navigarea greoaie mă fac să cred că a fost vorba de o schimbare în grabă. Per total, pe o scară de la 1 la 10, ideea este la nivelul 8, iar aplicarea la nivelul 6.

Aşadar, siteul cora.ro primeşte o bine meritată notă 7. Cu toate acestea, sunt mai mult decât convins că siteul va mai suferi anumite schimbări care se vor dori a fi o corectare a proiectului. Până la urmă, asta înseamnă apropierea de clienţi. Vânzătorul oferă, cumpărătorul îşi dă cu părerea, iar vânzătorul se conformează pentru a realiza o legătură de durată între cele două părţi.

Acest articol este scris în cadrul campaniei Blogal Initiative.

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!