Blog: cum scazi bounce rate-ul cu related posts

scris de | luni, 28 ianuarie 2013, 22:23 | 9 comentarii

Ca blogger, este în interesul tău să ai un bounce rate cât mai mic. Asta arată că articolele pe care le scrii sunt utile, că interfaţa este uşor de folosit şi că cititorul petrece un timp îndelungat pe blog. Problema scăderii acestui bounce rate are o rezolvare atât de simplă, încât majoritatea nici nu se gândesc la ea: pluginul de related posts.

Cum funcţionează:

  • după instalarea pluginului linkuit mai sus, pe numele său WordPress Related Posts, se va afişa la finalul fiecărui articol o scurtă listă cu posturi asemănătoare sau care au legătură cu ceea ce aţi citit. Puteţi arunca o privire la finalul acestui articol pentru a vedea live cum funcţionează şi ce aspect vi se poate livra.
  • pluginul, după instalare, îşi creează şi propria categorie de meniu în wp-admin, de unde îl puteţi configura după bunul plac. Printre numeroasele setări permise se numără şi modificarea titlului, modificarea numărului de thumbnailuri afişate, excluderea unei anumite categorii de articole.
  • imaginile afişate ca thumbnailuri sunt extrase din interiorul articolelor respective sau se foloseşte opţiunea de featured image. În caz contrar, se poate seta o anumită imagine care să fie afişată (exemplu: no image available).

 

Statistici după prima zi de folosire a pluginului:

  • pe pardau.ro, durata de navigare pe blog a crescut cu 5.9% pe desktop şi cu 10% pe telefon şi tabletă, ceea ce înseamnă că bounce rate-ul a scăzut.
  • pe cumsafacem.com, durata de navigare a crescut cu 1.9% pe desktop şi cu 0.7% pe telefon şi tabletă.

 

Alte motive pentru care bounce rate-ul blogului tău este mare:

  • nu oferi conţinut util sau interesant.
  • ai header-ul mai mare decât jumătate de ecran.
  • nu ştii ce este aşezarea în pagină.
  • ai cel puţin 20 de butoane de distribuire a articolelor, pe care oricum nu le foloseşte nimeni.
  • nu foloseşti bold sau <h3> în structurarea articolelor.
  • designul blogului atacă brutal ochiul cititorului.
  • bannere ţipătoare în interiorul articolelor, în header şi în sidebar.

capture-20130128-210638

Există 9 comentarii publicate la acest articol:

  1. Intuneric

    Raportat la display-ul laptop-ului de pe care-ti scriu acum, unele headere ale vechii „Cronici” (pe Blogger) ocupau si 6/8 din ecran. Chestie care mi s-a parut a avea un impact destul de OK, iesind din tiparul „obisnuit” al unui blog – pagina cu text.

    Dar, ma rog, eu intotdeauna am fost un tip pentru care stimulii vizuali au un impact imediat.

  2. Sasha

    Pentru a beneficia de aceste tipuri de plug-in trebuie sa trec de pe varianta gratuita „wordpress.com” pe domeniu propriu, cumpărat? Nu înţeleg cum se instalează ele de fapt. Mulţumesc frumos!

    1. Ciprian blogger

      Pluginurile sunt disponibile doar pentru wordpress, varianta platita, adica wordpress.org. Pe wordpress.com nu stiu cum se poate face!

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!