Una dreaptă despre campaniile de likeuri pe facebook (#bizsmscamp)

scris de | luni, 15 iulie 2013, 09:41 | 3 comentarii

Mă uitam zilele astea peste articolele scrise de bloggerii ce au fost prezenţi la #bizsmscamp 2013. Dând deoparte grămezile de articole în care ne este explicat ce frumos este la un astfel de eveniment şi câtă lume nouă poţi cunoaşte, chiar dacă la fiecare ediţie participă cam aceeaşi bloggeri şi o parte din companiile ce au fost şi data trecută, am selectat câteva idei importante pentru social media, din acele câteva articole care au prezentat aşa cum trebuie, ceea ce s-a discutat şi cu ce prezentări au ieşit în faţă companiile prezente şi sponsorii.

Nu cumperi likeuri, cumperi vizibilitate. (Unicredit, sursa)

Trecând peste toate cugetările idioate care prezintă campaniile de likeuri pe facebook ca fiind doar publicitate de moment, iar apoi respectiva companie ajunge în pană de idei vis-a-vis de ce este de făcut după ce au adunat câteva sute de mii de likeuri, cei de la Unicredit au ieşit frumos în faţă şi-au spus-o pe aia dreaptă: când dai bani pentru o campanie de likeuri pe facebook, nu cumperi likeuri, ci cumperi vizibilitate.

Este vorba despre adunarea unui public căruia, mai apoi, să îi arăţi ce ai tu de oferit. Aşadar, nu obţii likeuri inutile de pe urma unei campanii, ci obţii un număr tot mai mare de persoane care să vadă mesajele tale. E ca la o reuniune de familie; mesajul tău ajunge mai repede la toţi aşa, decât să explici fiecăruia în parte.

Ar trebui să ne pasioneze mai puţin ce fac alţii. (Alex Negrea, sursa)

Chiar dacă nu a spus-o în faţa tuturor prin intemediul unei prezentări, ci doar anumitor persoane, esenţa rămâne aceeaşi: ar trebui să ne pasioneze ograda noastră online şi nu cea a altcuiva. Iar cel mai bun exemplu care îmi vine acum în minte, este citirea blogului lui Vali Petcu. Chiar dacă e cel mai citit blog, chiar dacă scrie mult raportat la 24 de ore, chiar dacă scrie puţin per articol, dar spune multe, trebuie perceput doar ca un simplu blogger. Care scrie şi care o face mai bine decât toţi ceilalţi. Însă toate acestea nu înseamnă că trebuie să fie un model pentru ceilalţi bloggeri sau pentru persoanele care de abia îşi încep aventura în blogging şi social media.

Blogurile se citesc pentru că au mai mult curaj decât presa, iar fiecare blogger în parte se citeşte pentru că le spune în felul său şi pentru că emite păreri personale bune şi valabile, interesante de citit chiar şi doar pentru informare, nu pentru că sunt toţi la fel de critici ca Vali şi scriu la fel de sumar.

Există 3 comentarii publicate la acest articol:

  1. pozedecat

    Hai ca m-ai facut sa intru la limbricul ala …
    A „scris” despre JLO si a pus si o imagine. Nu m-am putut abtine de la a comenta:

    „Cat de tare esti! Ai fost acolo si ai facut aceasta fotografie frumoasa !!!
    … Cum!? Nu e fotografia ta si nici n-ai fost acolo !? … Asa e, am uitat ca “jurnalistii e cu morala” si dau intotdeauna sursele pe care le folosesc/comenteaza/fura.”

    Nu stiu de ce are ala succes cu blogul lui pentru ca el nu „scrie” sau cand o face demonstreaza ca e un cretin – chestia cu satele rase si taranii inecati ca sobolanii. Un nul.

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!